Warning: Undefined array key "deo-wizard" in /srv/web1/klar/klardag.no/wp-content/themes/Kodeks-WP-theme/functions.php on line 936
Kjøpsbetingelser | Klardag

Kjøpsbetingelser

Denne delen av nettbutikken vår handler om vårt ansvar og ditt ansvar, slik at du kan få en så god handleopplevelse som mulig.

1. Generelt

Hvem, hva, hvor – både for deg og oss?

Denne nettbutikken drives av Omana, Anne, Xenia, Dag Olav og Anders og Ingvild, men eies av Orkla Home & Personal Care AS (org.nr. 911 161 230). For å kunne handle i nettbutikken vår må du være over 18 år, eller ha foresattes tillatelse for å handle hos oss.

Vi jobber for å være så grundige som mulig, men må ta forbehold om eventuelle trykkfeil og fargeavvik på produktene i nettbutikken. Vi er motstandere mot retusjering, og selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på klardag.no skal være så representative og stemme overens med virkeligheten som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.

Vi vil politianmelde forsøk på svindel. Klar forbeholder seg retten til å heve kjøp dersom det foreligger mistanke om svindel.

2. Priser

Alle priser du ser i nettbutikken vår er oppgitt i norske kroner og inkludert MVA (25%). Vi tar forbehold om eventuelle prisfeil og prisjusteringer.

Hvis du har funnet et tilbud eller kampanjer, er denne gyldige så lenge vi har varen på lager og innenfor tidsperioden du finner i kampanjeinformasjonen.

Har du en rabattkode? Den er kun gyldig på ordinære priser og ikke allerede nedsatte varer dersom det ikke informert om annet. Noen rabattkoder er personlige, kun for deg. De er det fint om du ikke deler med andre. Og hvis vi mistenker svindel, reserverer vi oss retten til å deaktivere koder og avslutte tilbud. Generelt sett kan rabattkoder kun brukes en gang.

3. Ordrebekreftelse

For å kunne handle på klardag.no må du godkjenne våre salgsvilkår, som utgjør den bindende avtalen mellom deg og Klar.

Når vi mottar ordren vil du få en bekreftelse til din registrerte e-postadresse. Denne ordrebekreftelsen fungerer også som garantibevis etter fullført betaling. Ta vare på den i mailen din, du trenger ikke printe den ut. Da sparer du miljøet.

Når du har lagt inn din ordre, gjør vi alt vi kan for at du skal få det du har bestilt så raskt som mulig. Vi skal har som mål å behandle ordren første arbeidsdag etter at du har fått ordrebekreftelsen fra oss. Dersom du legger ordren før kl 13.00 vil den bli behandlet samme dag. Se mer informasjon om dette under punkt 5 Levering.

Varene som vises på klardag.no skal finnes på lager, men vi må likevel ta forbehold om at feil kan oppstå og et produkt kan være utsolgt. Hvis vi ikke klarer å levere i henhold til din bestilling, vil vi kansellere ordren og du vil få pengene dine tilbake. Du får beskjed om dette på e-post.

4. Betaling

Det skal være enkelt å handle Klar, så betaling i vår nettbutikk gjøres via Vipps eller med kort via Stripe. (Visa, Mastercard, American Express)

Vipps

Du kan betale raskt og enkelt med Vipps. Overføringen går via NETS og du trenger kun følge instruksene i Vipps-appen. Beløpet blir reservert når ordren er bekreftet og pengene trekkes når ordren er sendt. Dette krever smarttelefon med Vipps-app og brukerkonto. Betaling via Vipps følger deres brukervilkår. Her finner du personvernpolicyen for Vipps.

Kontakt og kundeservice for Vipps

Dersom du har spørsmål som gjelder bruk av Vipps betaling, ber vi deg om å kontakte Vipps kundeservice.

5. Levering

Leveringsalternativer, priser og leveringstid

Vi skjønner at du er ivrig etter å få pakka hjem – så HeltHjem Netthandel AS frakter alle våre pakker. Helthjem leverer til fastlands-Norge 6 dager i uken, og i enkelte områder også på søndager. Alle forsendelser med HeltHjem Netthandel har sporing, så du kan følge pakken fra oss og helt hjem til deg. Les mer om Helthjem her.

Leveranse

I de fleste tilfeller vil HeltHjem levere pakken hjem til deg med avisbud om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta imot eller signere for pakken. Pakken legges trygt på dørmatten eller i postkassen din, og HeltHjem sender deg en SMS når pakken er levert, slik at du kan ta inn pakken når du står opp om morgenen.

For enkelte postkoder vil vår transportør levere pakken på ditt lokale postkontor/utleveringssted. Dette får du beskjed om ved bestillingen. Dersom du ikke er hjemme i en lengre periode i tidsrommet pakken din skal leveres, kan du også ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan levere pakken din til et utleveringssted i nærheten, hvor pakken kan ligge trygt i 14 dager.

6. Angrerett

Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må altså produktet returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet.

Sammen med bekreftelsesmailen sendte vi deg et standard angrerettskjema, dette er også tilgjengelig her, og dersom du ønsker å angre kjøpet ber vi deg sende oss dette skjemaet eller på annen måte gi oss klar beskjed om at du ønsker å angre. Bruk gjerne vårt kontaktskjema, så sparer vi miljøet. Du må selv betale de direkte kostnadene for å returnere varen, men ta uansett helst kontakt med oss først.

7. Åpent kjøp

Har du handlet i nettbutikken til Klar, er ikke vi fornøyde før du er fornøyd. Dersom du ikke er fornøyd med kjøpet du har gjort i vår nettbutikk, så har du i tillegg til angreretten 14 dagers åpent kjøp fra ordredato. Ta i så fall kontakt med oss, så finner vi en god løsning, men merk at produktet må være utbrukt, samt at vi vil kunne kreve en returkostnad på 39 kr for å dekke frakten.

8. Klager og reklamasjoner

Vi garanterer at produktene du har bestilt er uten feil og skader når du mottar dem. Dersom du allikevel mottar et produkt som er ødelagt, eller et kvalitetsavvik, eller at du mottok et annet produkt enn du bestilte, ber vi deg ta kontakt med oss sånn at vi kan løse det. Ta kontakt så snart som mulig og senest innen 60 dager.

Klar dekker returkostnaden for reklamasjoner og feilleveringer. Alle reklamasjoner kontrolleres og godkjennes av oss.

Ta kontakt med vår kundeservice i kontaktskjema her eller på tlf 22 06 27 90 (åpningstid Mandag-fredag: 09.00 -15.00) dersom du har en klage eller reklamasjon,

Tilbakebetaling i.f.m. reklamasjoner

Ved reklamasjoner blir salgsprisen for reklamerte vare/r samt fraktkostnad kreditert din konto normalt innen 5-10 arbeidsdager.

10. Sikkerhet

Vi bruker sikre sider for overføring av ømfintlig informasjon som kortinformasjon og personopplysninger. Du kan selv kontrollere at nettsiden du besøker er sikker ved å se på nettadressen. Vanlige nettadresser begynner med http://, men hvis du befinner deg på en sikker side, begynner den med https://, hvor ”s” står for ”secure”.

11. Personvern og cookies

Cookies

Klar eies av Orkla Home & Personal Care AS (org.nr. 911 161 230), Drammensveien 149, 0277 Oslo. Som et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.

Vår betalingsløsning leveres av Vipps som bruker cookies for å levere en best mulig brukeropplevelse. Detaljer om hvilke cookies som benyttes og hvorfor kan du lese på Personvernerklæring Vipps.

Personvern

Klar eies av Orkla Home & Personal Care AS (org.nr. 911 161 230). Som et selskap i Orkla følger vi Orklas regler for sikker bruk og behandling av informasjonskapsler og personopplysninger. Her kan du lese mer om dette.

12. Force majeure

Ved force majeure blir Klar fritatt for straff for unnlatelse av visse forpliktelser i henhold til denne avtalen. Hvis situasjonen varer lengre enn to måneder har både Klar og kunden rett til å heve kjøpet. Med force majeure menes blant annet naturkatastrofer, oversvømmelse, brann, konflikt, krig, sabotasje, streik, sykdom, ulykke, transportforsinkelser, import/eksportforbud, embargo, ny eller endret lovgivning og andre forhold utenfor Klars kontroll, uansett om det forekommer hos Klar eller hos en av våre leverandører eller samarbeidspartnere.

Force Majeure gjelder også i arbeidskonflikter og blokkader hvor Klar selv er gjenstand for eller tar initiativ til en slik handling. Klar er ikke skyldig i å kompensere skade i andre saker hvor det har blitt vist normal aktsomhet.

Force Majeure omfatter også administrative beslutninger som påvirker marked og produkter negativt, som for eksempel forbud, unormal nedgang i markedet eller at selskapet blir utsatt for kriminelle handlinger som påvirker driften.

12. Tvister

En eventuell tvist vedrørende disse vilkårene skal avgjøres i henhold til norsk lov, av en norsk domstol.